det är helt okej att fira ramadan, MEN!

Kommentarer
Ida

Bor ni i hyresrätt? I så fall kan man ju alltid ringa störningsjouren som kan komma och be dem lugna ned sig (:
Skulle det inte fungera, eller om störningsjour inte finns, så får man faktiskt ringa polisen (:

Svar: tack för tipsen ida! ja vi bor i hyresrätt, kram www.lillapingu.blogg.se
Lillapingu

2013-07-31 » 12:00:15 BLOGG: http://peaceandida.devote.se
Anonym

Tycker du ska inte döma ramadan efter vad en granne hos dig gör ramafan innebär att man ska be och reflektera över hur man kan bli en bättre människa så ramsdan och festa hör inte ihop kanske du ska läsa på litw innan du börjar skriva om de och dra egna slutsatser:)

Svar: kära anonym! Jag dömer absolut inte ramadan i sig då jag tycker det finns många vackra högtider men det jag tycker är onödigt är just själva fastan och den inträffar ju under själva ramadan.. eller? det är inte EN granne hos mig som firar vad dem som firar ramadan nu firar utan ganska många, annars är det inget som hade hållit mig vaken om natten, och om nu ramadan handlar om att endast be och reflektera och bli en bättre människa så förstår inte jag varför många som firar (utövar) klagar över värmeslag och hunger, hunger gör väl inte folk till bättre människor, och inte natt-äta heller.. det sistnämda säger jag av egen erfarenhet :)
så som slutsats måste ju ramadan och fasta ha något gemensamt efter som de tillfaller under samma period och alla som firar ramadan fastar ? :)

tack för din kommentar!

KRAM - WWW:LILLAPINGU:BLOGG:SE
Lillapingu

2013-07-31 » 22:01:34
Titti Sundström

kära anonym! Jag dömer absolut inte ramadan i sig då jag tycker det finns många vackra högtider men det jag tycker är onödigt är just själva fastan och den inträffar ju under själva ramadan.. eller? det är inte EN granne hos mig som firar vad dem som firar ramadan nu firar utan ganska många, annars är det inget som hade hållit mig vaken om natten, och om nu ramadan handlar om att endast be och reflektera och bli en bättre människa så förstår inte jag varför många som firar (utövar) klagar över värmeslag och hunger, hunger gör väl inte folk till bättre människor, och inte natt-äta heller.. det sistnämda säger jag av egen erfarenhet :)
så som slutsats måste ju ramadan och fasta ha något gemensamt efter som de tillfaller under samma period och alla som firar ramadan fastar ? :)

tack för din kommentar!

KRAM - WWW:LILLAPINGU:BLOGG:SE

2013-08-01 » 10:04:01 BLOGG: http://lillapingu.blogg.se
Trixie

Snyggt, syster <3

2013-08-01 » 15:13:24 BLOGG: http://triix.blogg.se
Anonym

Ramdan är faste månad som att säga när man fastat under en månad så kommer festhögtkden efter och de e då vi firar de är so. Att säga vår julafton. Att fasta är för att känna med dom fattiga och sen att vara tacksam över de man har och för att de står i koranen.sen är de olina från muslim ti muslim hur de går igenom ramadan vissa klagar hela tiden andra gör de för att dom måste men dom som är troende fastar och ber och reflekterar och är tacksama över de dom har. Alla människor är ej lika och islam är något vackert när man lär sig rätt om den :)

Svar: jag tycker mycket om islam är vackert, min fästman är muslim! men jag kan ändå inte förstå hur man kan kalla något fasta och sedan äta under natte-tid. Det är inte fasta för mig, men tack gud så ser vi alla saken olika och det är ju underbart!
tack för ditt svar - www.lillapingu.blogg.se
Lillapingu

2013-08-02 » 10:46:37
Titti Sundström

jag tycker mycket om islam är vackert, min fästman är muslim! men jag kan ändå inte förstå hur man kan kalla något fasta och sedan äta under natte-tid. Det är inte fasta för mig, men tack gud så ser vi alla saken olika och det är ju underbart!
tack för ditt svar - www.lillapingu.blogg.se

2013-08-02 » 10:51:38 BLOGG: http://lillapingu.blogg.se

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0